Polityka prywatności
Postanowienia ogólnie
Poniższe postanowienia stanowią politykę prywatności (dalej jako: Polityka), która zawiera informacje związane ze zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych w związku z korzystaniem usług świadczonych przez Małgorzatę Czyrnek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Małgorzata Czyrnek Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Skwerowa 10, 30-317 Kraków oraz korzystaniem z jej serwisu internetowego (https://mmckancelaria.pl/)
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Małgorzata Czyrnek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Małgorzata Czyrnek Kancelaria Radcy Prawnego, ul. Skwerowa 10, 30-317 Kraków wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadająca numer identyfikacji podatkowej (NIP): 7372230220 (dalej jako: Administrator lub Kancelaria).
W przypadku pytań lub wątpliwości, we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych, Kancelaria prosi o kontakt poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@mmckanclearia.pl, bądź też korespondencyjnie z wykorzystaniem adresu ul. Skwerowa 10, 30-317 Kraków;
Zasady przetwarzania danych osobowych
Przetwarzaniem danych osobowych jest każda operacja (czynność) wykonywana na danych osobowych sposób zautomatyzowany lub ręczny. W szczególności obejmuje takie działania jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Dane osobowe, zbierane przez Administratora, są przetwarzane zgodnie z prawem, w tym szczególności z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, a także innych ustaw wskazanych w treści Polityki. Kancelaria respektuje tajemnicę zawodową radców prawnych i adwokatów.
Administrator dokłada szczególnych starań w celu ochrony prywatności i informacji mu przekazanych, a dotyczących Użytkowników serwisu internetowego oraz Klientów Administratora.
Rodzaj przetwarzanych danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania, w szczególności: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres zamieszkania, NIP, REGON, PESEL, pracodawca, stanowisko służbowe, które zostały przekazane w trakcie prowadzonej przez Administratora działalności.
Cele przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
- skontaktowania się z Państwem na Państwa żądanie w celu przedstawienia oferty i złożenia przez Państwa zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO, art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- wykonania umowy w tym umowy o świadczenie usług prawnych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych. (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- prowadzenia korespondencji kierowanej do Kancelarii, kontaktu z Państwem (art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO;)
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym regulujących wykonywanie zawodu adwokata i radcy prawnego, w szczególności zapobiegania wystąpienia konfliktu interesów w świadczeniu obsługi prawnej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzeniem ewentualnych roszczeń związanych z umową (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- analitycznych (Google Analytics) w oparciu o pliki cookies [art. 173 ust. 2 ustawy z 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne [Dz.U. z 2004 r. nr 171, poz. 1800 ze zm.] w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- prawidłowego wyświetlenia serwisu internetowego Kancelarii tj. bezpieczeństwa, zarządzania siecią i dostępności, w oparciu o pliki cookies (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Źródło danych oraz obowiązek ich podania:
Państwa dane osobowe, pochodzą bezpośrednio od Państwa lub od pracodawcy/podmiotu, który Państwo reprezentują, a ich podanie jest dobrowolne.
Jednakże z uwagi na opisane powyżej cele i charakter przetwarzania, niepodanie danych osobowych może uniemożliwić lub utrudnić skorzystanie ze strony internetowej Kancelarii, uniemożliwić lub opóźnić skontaktowanie się z Kancelarią (w tym wykorzystanie formularza kontaktowego) oraz uniemożliwić lub opóźnić rozpoczęcie świadczenia usług prawnych.
Okres przechowywania danych osobowych
W każdym z możliwych przypadków przechowywania danych przez Administratora, okres przechowywania nie będzie dłuższy niż jest to konieczne, przy uwzględnieniu przedawnienia roszczeń z umowy, która została zawarta z Administratorem.
Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe mogą być ujawniane oraz przekazywane pracownikom i współpracownikom Administratora, a także podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi księgowe, informatyczne, statystyczne, operatorom pocztowym i kurierom.
Z uwagi na korzystanie z usług Google, Państwa dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) oraz Kanady.
Dane osobowe mogą zostać przekazane również podmiotom publicznym lub prywatnym, jeśli taki obowiązek będzie wynikał z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przysługują co do zasady następujące uprawnienia:
1/ prawo dostępu do danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO tzn. uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są Państwa dane osobowe, a w przypadku gdy ma to miejsce, są Państwo uprawnieni do uzyskania dostępu do nich oraz informacji wskazanych w art. 15 ust 1 i 2 RODO;
2/ prawo do sprostowania danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO tj. żądania od Administratora sprostowania Państwa danych osobowych w przypadku gdy są one nieprawidłowe, a także ich uzupełnienia jeżeli są niekompletne;
3/ prawo do usunięcia danych osobowych, o którym mowa w art. 17 RODO tzw. „prawo do bycia zapomnianym” gdy wystąpiła co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w art. 17 ust 1 RODO;
4/ prawo do zgłoszenia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 18 RODO, gdy wystąpiła co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w art. 18 ust 1 RODO;
5/ prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania, o którym mowa w art. 21 RODO tj. ze względu na Państwa szczególną sytuację mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych w związku z:
- przetwarzaniem niezbędnym dla wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
- przetwarzania niezbędnego do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią;
- przetwarzaniem na potrzeby marketingu bezpośredniego;
6/ prawo do żądania przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO obejmujące prawo otrzymania od Administratora swoich danych osobowych ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe oraz prawo do przesłania tych danych innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe, jeżeli wystąpią okoliczności, o których mowa w art. 20 ust 1 i 2 RODO;
7/ prawo do cofnięcia zgody tzn. mogą Państwo cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie. Cofnięcie uprzednio wyrażonej zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania danych przed jej wycofaniem.
8/ prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego o którym mowa w art. 77 RODO - jeżeli sądząPaństwo, że przetwarzanie waszych danych osobowych narusza RODO, przysługuje Państwu skarga do Organu nadzorczego. W przypadku osób których miejscem zwykłego pobytu miejscem pracy lub miejscem popełnienia domniemanego naruszenia jest na terytorium Polski, organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zmiany w Polityce prywatności
W celu zapewnienia, iż Polityka spełnia aktualne wymogi nałożone przepisami prawa, Administrator zastrzega sobie prawo do wnoszenia zmian w dowolnym czasie. Powyższe ma również zastosowanie w przypadkach, gdy Polityka wymaga zmian w celu objęcia nią nowych lub zmienionych usług Kancelarii.
Wtyczki do mediów społecznościowych
Administrator może zamieszczać na swojej stronie internetowej wtyczki do mediów społecznościowych, tj. elementy interaktywne opatrzone rozpoznawalnymi ikonami tych mediów. Wtyczki do mediów społecznościowych umożliwiają bezpośrednie przekierowywanie Państwa do profili Administratora w mediach społecznościowych. Administrator nie odpowiada jednak za politykę prywatności tych stron internetowych. Administrator zachęca do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.
Pliki cookies
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) służą do przechowywania danych informatycznych, najczęściej w formie plików tekstowych, w urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, laptopie, smartfonie). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Rodzaje używanych plików "cookies"
- Sesyjne pliki cookies
Służą do zapamiętania wyborów dokonanych przez użytkownika oraz m.in. przy logowaniu. Pozostają na urządzeniu użytkownika do czasu wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki.
- Pliki cookies służące do analiz
Pliki cookies pozwalające zbierać dane związane ze sposobem korzystania z witryny internetowej, w tym treści klikane przez użytkownika podczas przeglądania witryny.
- Wykorzystywanie plików "cookies"
Pliki cookies używane są w celu zapisywania ustawień i dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika. Używane są również do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają poznać, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Umożliwia to poprawianie ich struktury i zawartości. Pliki cookies nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość użytkownika.
Usuwanie plików "cookies"
Sposób blokowania lub kasowania plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies można uzyskać, korzystając z poniższych odnośników:
Uwaga – wszystkie linki umieszczone w Polityce prowadzą do zewnętrznych stron internetowych, za których treści Administrator nie ponosi odpowiedzialności.